Pilne zadanie wg MEN: wzmocnienie pozycji ucznia i samorządu uczniowskiego w systemie oświaty
Barbara Nowacka powołała pod koniec marca br. Zespół ds. Praw i Obowiązków Ucznia. Jego zadaniem będzie wzmocnienie pozycji ucznia oraz samorządu uczniowskiego w systemie oświaty. Uczniowie będą mieć swojego rzecznika w szkole, w kuratorium oraz w ministerstwie. Gdy jakiś nauczyciel złamie prawo, dzieci i młodzież będą miały się do kogo zwrócić.
Zadaniem ww. Zespołu będzie też wypracowanie praw i obowiązków ucznia jednolitych w całym kraju. Skończy się radosna twórczość rad pedagogicznych i wymyślanie praw oraz obowiązków wg widzimisię dyrektora, nauczycieli czy innych pracowników szkoły (szczegóły tutaj).
Obecnie nieformalnym rzecznikiem praw ucznia jest pedagog szkolny, wychowawca oraz dyrektor. W razie problemów uczeń niby ma się do kogo zwrócić. Zwykle zaczyna od poskarżenia się wychowawcy na nauczyciela, który złamał prawo. Wychowawca rozmawia o problemie z kolegą czy koleżanką, więcej nic zrobić nie może. Gdy to nic nie daje, uczeń idzie do pedagoga szkolnego. Ten apeluje o przestrzeganie prawa, o empatię, o szacunek dla uczniów.
Potem dziecko, o ile się nie zniechęci i ma odwagę, idzie do dyrektora. Dyrektor wzywa pedagoga, wychowawcę oraz owego nauczyciela i opieprza niczym archanioł Michał diabła. W tym opieprzaniu chodzi głównie o to, że trzeba tak sprawy załatwiać, aby nikt dyrektorowi nie zawracał głowy. Dobry pracownik to taki, o którym szef nic nie wie. O nas wie bardzo dużo, skoro musi wysłuchiwać skarg na nasz temat. Trzeba tak pracować, aby dzieci nie skarżyły. A zatem do roboty…
Kto powinien zostać szkolnym rzecznikiem praw ucznia? Uczeń czy nauczyciel? A może jakiś rodzic, absolwent, emerytowany nauczyciel? Ktoś ze społeczności szkolnej czy osoba z zewnątrz?
Komentarze
W trakcie rokowań w Dausze prowadzonych za pośrednictwem Kataru i Omanu, Polska, Szwecja i Finlandia ustaliły z Federacją Rosyjska, że wszyscy wspierający Rosję, zamieszkujący Polskę, Finlandię i Szwecję opuszczą te kraje i przeniosą się na teren Federacji Rosyjskiej. Dla zachowania bezpieczeństwa, na prośbę Rosji, wyjazd ma nastąpić przez niewymieniony z nazwy kraj arabski. Jak oświadczyła rzeczniczka Ministerstwa Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej Marija Zacharowa, „Rosja wyraża wielką radość” że wspierający ją „trafia wreszcie do swojej prawdziwej duchowej ojczyzny, Matki-Rosji”. MSZ i MSW Rosji ogłosiły, że osoby te otrzymają obywatelstwo Rosji „w ramach szybkiej ścieżki”. Ze względów bezpieczeństwa Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP oraz resorty spraw zagranicznych Finlandii i Szwecji nie wydały osobnych komunikatów, stwierdzając jedynie, że przenosiny następują „na prośbę Rosji w ramach inicjatywy humanitarnej”.
Co najczęściej słyszą osoby z ADHD od nauczycieli?
– zdolny, ale leniwy
– spóźnialski
– zapominalski
– rozkojarzony
– bałaganiarz
– nieobecny
– bujający w obłokach
Szacuje się, że ADHD ma co piętnasty nastolatek i co 40 dorosły.
https://tvn24.pl/premium/leki-na-adhd-ludzie-jezdza-po-calej-polsce-st7833908
Prima aprilis.
Czy donos z pod 18:48 wiąże się z April Fools Day?
Podsumowanie nie primaaprilosowe
„Zełenski nadal nie chce sie przyznać, że został wydutkany przez NATO i Amerykę kosztem narodu ukraińskiego. Wszystko to zostało dokonane w celu osłabienia Rosji, ale obróciło się przeciwko Zachodowi. Jedynymi którzy stracił, są cywile Ukrainy i biedne dusze, które straciły życie w tym konflikcie.”
We włoskiej stacji telewizyjnej Rete 4 Antonio Tajaniego zapytano o opublikowany także przez dziennik „La Repubblica” wywiad polskiego premiera dla europejskich gazet, gdzie mówił między innymi o zagrożeniu ze strony Rosji i konieczności oswojenia się z nadejściem „epoki przedwojennej”Szef dyplomacji podkreślił: „Pamiętajmy o tym, co Rosja zrobiła w Polsce na początku sowieckiej dominacji”.
Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-polacy-patrza-na-rosjan-z-zaniepokojeniem-wicepremier-wloch-,nId,7426553#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox