Szkolenia na wypadek ataku terrorystycznego
Nauczyciele intensywnie szkolą się na wypadek ataku terrorystycznego. Mamy spotkania z policjantami, oglądamy filmy instruktażowe i zastanawiamy się, czy brać to na serio.
Szkolenie wygląda dziwnie. Nie uwzględnia chociażby realiów polskiej szkoły. Na przykład nakazuje się nam, abyśmy zabarykadowali się w salach, tj. tak ustawili ławy i krzesła, żeby przeszkoda uniemożliwiła otworzenie drzwi. Jednak w szkole drzwi do klas otwierają się na zewnątrz, jak w ubikacji, a barykada ma sens, gdy drzwi otwiera się do wewnątrz. Zresztą są one takiej jakości, że wystarczy uderzyć i rozsypią się w drzazgi.
Następnie nakazuje nam się ukryć w pomieszczeniu w głębi sali, gdy taką kanciapę ma w mojej szkole tylko fizyk, chemik i biolog, a reszta nie. Przerobiono je dawno temu na małe sale lekcyjne. Nie sposób się w nich schować. Ma się wrażenie, jakby instrukcje były żywcem przetłumaczone z amerykańskich filmów, gdy tymczasem u nas wszystko wygląda inaczej. Dlatego trudno brać te informacje na serio.
Niestety, znowu mamy do czynienia z pozorowaniem działań. Właściwie poza straszeniem, że zagrożenie jest poważne, reszta informacji ociera się o kabaret. Nawet wywiązała się na szkoleniu dyskusja, czy należy film instruktażowy pokazać uczniom. Przecież nas wyśmieją. My, starzy nauczyciele, rozumiemy, że chodzi tylko o to, aby papiery były w porządku, a nie o faktyczne przygotowanie na spotkanie z terrorystami. Natomiast młodzi chyba oczekują od życia zbyt wiele.
Komentarze
@Gospodarz
Brawo! Nareszcie rzeczowa krytyka (i słuszna!) konkretnych działań i to ponadpolitycznych !!! 🙂
Za tę kopię amerykańskich filmów szkoleniowych ktoś wziął grubą kasę i bierze dalej, a przecież:
1.Polskie szkoły są w godzinach lekcyjnych pełne i praktycznie nie mają dodatkowych pomieszczeń, które są puste. W KAŻDEJ klasie jest cel czyli uczniowie. Drzwi klas są takie, że można je wywalić kopniakiem, nie mówiąc o rozwaleniu zamka paroma strzałami … 😉
2.W USA łatwo o broń palną, w tym maszynową. W Polsce w znanych przypadkach atakowano siekierą czy tasakiem co powoduje konieczność zupełnie innych reakcji… 😉
Itp. itd.
Mówimy bowiem o tym samym jednym(!) serwowanym wszystkim od PARU LAT filmie, pewnie terrorystom też … 😉
„gdy taką kanciapę ma w mojej szkole tylko fizyk, chemik i biolog, a reszta nie. Przerobiono je dawno temu na małe sale lekcyjne.”
Przepraszam @belferxxx i wszystkich innych licealnych nauczycieli fizyki za moje poprzednie bredzenie o wykorzytywaniu komponentów współczesnej elektroniki na lekcjach.
Przecież polska szkoła przeprowadziła szkolne pracownie na Sławne W Świecie Polskie Uniwersytety W Każdej Wsi (albo je zastąpiła tzw. tablicą interakcyjną).
W sumie ciekaw jestem czy takie szkolne pracownie funkcjonują w krajach uznawanych za najbardziej innowacyjne, jeżeli tak to w jakim procencie szkół i jak są wyposażone, w sensie jaka jest ich rola w procesie dydaktycznym?
***********************************************************
Moim zdaniem w szkole bez pracowni i bez eksperymentów na lekcjach, w której uczą nauczyciele – produkty takiego samego sposobu nauczania, czyli bez eksperymentów, ani uczniowie ani nauczyciele nie wymyślą niczego sensownego „w problemie terrorystów”.
Zgaduję, że podawane rozwiązania będą trzy;
1/ totalnie zamknąć granice, statki z uchodźcami zawracać albo zatapiać,
2/ deportować wszystkich islamistów (=to znaczy muzułmanów) do Arabii Saudyjskiej
a następnie
3/ zrzucić na tę Arabię bombę atomową
i po problemie.
Na te drzwi jest przecież sposób. Trzeba zaprosić terrorystę do klasy, a potem zabarykadować drzwi od zewnątrz.
@snakeinweb
Mały kłopot – na korytarzu nie ma niczego do barykadowania – twój żartobliwy sposób też się nie da zrealizować … 😉
Przynajmniej kreda w sali jest.
Wystarczy zaprosić do szkoły zielonych ludzików z armii zbawienia od ministra wojny i po kłopocie! Myślę, że po deformie uzębionej ministrant tak będzie :-(. A na razie pozostaje paciorek!
W Polsce zamachy terrorystyczne i mordy polityczne praktycznie nie występują. W ostatnim zwolennik PO zamordował w Łodzi posła PiS.
Większym zagrożeniem jest np. powszechny dostęp do dentysty.
@Chicago
Dzisiaj wróciłem z Londynu. Pomiędzy „nicnierobieniem” i Pańskimi propozycjami jest przestrzeń na działanie. Historia upadków imperiów poucza nas o przyczynach i zaniechaniach oraz ich konsekwencjach. Jedno jest pewne: imperia powstają i znikają, istotną różnicę czyni kwestia: kiedy?
Być może Pana zainteresuje dzisiejszy artykuł artykuł
https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna/691650/tragedia-w-turynie-jerzy-dziewulski-kiedy-u
@Krzysztof Cywiński 5 czerwca o godz. 17:30 252869
Pan Dziewulski diagnozuje o „terroryźmie religijnym”. Polscy propagandyści (wszelkich kolorów, od SLD do PiSu) lubili i nadal lubią mówić o polskich „misjonarzach” na „misjach” w Iraku i w Afganistanie. Prezydent Bush młodszy gadał o krucjacie. No to w sumie wszystko zgadza się i układa w religijną układankę.
Problem w tym, że Dziewulski to rodzaj krawężnika.
Pan wybaczy, ale pytanie się krawężnika o rady jak zwalczać przestępczość jest niepoważne.
To tak, jakbym pytał się dłuta lub młotka o zdanie na temat stylu, w jakim mam rzeźbić.
@Chicago
Odwieczny dylemat – istotniejsze kto mówi, czy też co mówi 🙂
A jakie rozwiązanie uważa Pan za najwłaściwsze? No i kto jest jego autorem? 🙂
A z tego wszystkiego efekt jest tylko taki, że szerzy się strach i stereotypy. Bezpieczeństwo nie ulega żadnej poprawie (miejmy nadzieję, że pogorszeniu również, chociaż można tu mieć wątpliwości, jak słusznie zauważają przedmówcy).
@mmaly
Ale za to wielka kasa publiczna zasila bez przerwy organizatorów i prowadzących szkolenia oraz (cudów nie ma!) zlecających te szkolenia … 😉
@mmaly
„A z tego wszystkiego efekt jest tylko taki, że szerzy się strach i stereotypy.”
Nie potrafię zrozumieć logiki wywodu: strach szerzą akty terroru. Sprawcami 99,99…% z nich są islamscy zwolennicy dżihadu. To fakty, a nie stereotypy.
@mmaly
A to komunikat z dziś:
https://www.o2.pl/artykul/trzy-nozowniczki-zaatakowaly-kobiete-allah-cie-dostanie-6131082628651137a
@Krzysztof Cywiński 7 czerwca o godz. 8:09 252884
„A jakie rozwiązanie uważa Pan za najwłaściwsze? No i kto jest jego autorem? „
1. Należy sporządzić histogram przyczyn śmierci białych mężczyzn w wieku ponad 50 lat.
2. Vilfredo Pareto.