Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
BelferBlog - Blog Dariusza Chętkowskiego BelferBlog - Blog Dariusza Chętkowskiego BelferBlog - Blog Dariusza Chętkowskiego

4.06.2017
niedziela

Szkolenia na wypadek ataku terrorystycznego

4 czerwca 2017, niedziela,

Nauczyciele intensywnie szkolą się na wypadek ataku terrorystycznego. Mamy spotkania z policjantami, oglądamy filmy instruktażowe i zastanawiamy się, czy brać to na serio.

Szkolenie wygląda dziwnie. Nie uwzględnia chociażby realiów polskiej szkoły. Na przykład nakazuje się nam, abyśmy zabarykadowali się w salach, tj. tak ustawili ławy i krzesła, żeby przeszkoda uniemożliwiła otworzenie drzwi. Jednak w szkole drzwi do klas otwierają się na zewnątrz, jak w ubikacji, a barykada ma sens, gdy drzwi otwiera się do wewnątrz. Zresztą są one takiej jakości, że wystarczy uderzyć i rozsypią się w drzazgi.

Następnie nakazuje nam się ukryć w pomieszczeniu w głębi sali, gdy taką kanciapę ma w mojej szkole tylko fizyk, chemik i biolog, a reszta nie. Przerobiono je dawno temu na małe sale lekcyjne. Nie sposób się w nich schować. Ma się wrażenie, jakby instrukcje były żywcem przetłumaczone z amerykańskich filmów, gdy tymczasem u nas wszystko wygląda inaczej. Dlatego trudno brać te informacje na serio.

Niestety, znowu mamy do czynienia z pozorowaniem działań. Właściwie poza straszeniem, że zagrożenie jest poważne, reszta informacji ociera się o kabaret. Nawet wywiązała się na szkoleniu dyskusja, czy należy film instruktażowy pokazać uczniom. Przecież nas wyśmieją. My, starzy nauczyciele, rozumiemy, że chodzi tylko o to, aby papiery były w porządku, a nie o faktyczne przygotowanie na spotkanie z terrorystami. Natomiast młodzi chyba oczekują od życia zbyt wiele.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 15

Dodaj komentarz »
  1. @Gospodarz
    Brawo! Nareszcie rzeczowa krytyka (i słuszna!) konkretnych działań i to ponadpolitycznych !!! 🙂
    Za tę kopię amerykańskich filmów szkoleniowych ktoś wziął grubą kasę i bierze dalej, a przecież:
    1.Polskie szkoły są w godzinach lekcyjnych pełne i praktycznie nie mają dodatkowych pomieszczeń, które są puste. W KAŻDEJ klasie jest cel czyli uczniowie. Drzwi klas są takie, że można je wywalić kopniakiem, nie mówiąc o rozwaleniu zamka paroma strzałami … 😉
    2.W USA łatwo o broń palną, w tym maszynową. W Polsce w znanych przypadkach atakowano siekierą czy tasakiem co powoduje konieczność zupełnie innych reakcji… 😉
    Itp. itd.
    Mówimy bowiem o tym samym jednym(!) serwowanym wszystkim od PARU LAT filmie, pewnie terrorystom też … 😉

  2. „gdy taką kanciapę ma w mojej szkole tylko fizyk, chemik i biolog, a reszta nie. Przerobiono je dawno temu na małe sale lekcyjne.”
    Przepraszam @belferxxx i wszystkich innych licealnych nauczycieli fizyki za moje poprzednie bredzenie o wykorzytywaniu komponentów współczesnej elektroniki na lekcjach.
    Przecież polska szkoła przeprowadziła szkolne pracownie na Sławne W Świecie Polskie Uniwersytety W Każdej Wsi (albo je zastąpiła tzw. tablicą interakcyjną).

    W sumie ciekaw jestem czy takie szkolne pracownie funkcjonują w krajach uznawanych za najbardziej innowacyjne, jeżeli tak to w jakim procencie szkół i jak są wyposażone, w sensie jaka jest ich rola w procesie dydaktycznym?

    ***********************************************************

    Moim zdaniem w szkole bez pracowni i bez eksperymentów na lekcjach, w której uczą nauczyciele – produkty takiego samego sposobu nauczania, czyli bez eksperymentów, ani uczniowie ani nauczyciele nie wymyślą niczego sensownego „w problemie terrorystów”.

    Zgaduję, że podawane rozwiązania będą trzy;

    1/ totalnie zamknąć granice, statki z uchodźcami zawracać albo zatapiać,

    2/ deportować wszystkich islamistów (=to znaczy muzułmanów) do Arabii Saudyjskiej

    a następnie

    3/ zrzucić na tę Arabię bombę atomową

    i po problemie.

  3. Na te drzwi jest przecież sposób. Trzeba zaprosić terrorystę do klasy, a potem zabarykadować drzwi od zewnątrz.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. @snakeinweb
    Mały kłopot – na korytarzu nie ma niczego do barykadowania – twój żartobliwy sposób też się nie da zrealizować … 😉

  6. Przynajmniej kreda w sali jest.

  7. Wystarczy zaprosić do szkoły zielonych ludzików z armii zbawienia od ministra wojny i po kłopocie! Myślę, że po deformie uzębionej ministrant tak będzie :-(. A na razie pozostaje paciorek!

  8. W Polsce zamachy terrorystyczne i mordy polityczne praktycznie nie występują. W ostatnim zwolennik PO zamordował w Łodzi posła PiS.
    Większym zagrożeniem jest np. powszechny dostęp do dentysty.

  9. @Chicago
    Dzisiaj wróciłem z Londynu. Pomiędzy „nicnierobieniem” i Pańskimi propozycjami jest przestrzeń na działanie. Historia upadków imperiów poucza nas o przyczynach i zaniechaniach oraz ich konsekwencjach. Jedno jest pewne: imperia powstają i znikają, istotną różnicę czyni kwestia: kiedy?
    Być może Pana zainteresuje dzisiejszy artykuł artykuł
    https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna/691650/tragedia-w-turynie-jerzy-dziewulski-kiedy-u

  10. @Krzysztof Cywiński 5 czerwca o godz. 17:30 252869
    Pan Dziewulski diagnozuje o „terroryźmie religijnym”. Polscy propagandyści (wszelkich kolorów, od SLD do PiSu) lubili i nadal lubią mówić o polskich „misjonarzach” na „misjach” w Iraku i w Afganistanie. Prezydent Bush młodszy gadał o krucjacie. No to w sumie wszystko zgadza się i układa w religijną układankę.

    Problem w tym, że Dziewulski to rodzaj krawężnika.
    Pan wybaczy, ale pytanie się krawężnika o rady jak zwalczać przestępczość jest niepoważne.
    To tak, jakbym pytał się dłuta lub młotka o zdanie na temat stylu, w jakim mam rzeźbić.

  11. @Chicago
    Odwieczny dylemat – istotniejsze kto mówi, czy też co mówi 🙂
    A jakie rozwiązanie uważa Pan za najwłaściwsze? No i kto jest jego autorem? 🙂

  12. A z tego wszystkiego efekt jest tylko taki, że szerzy się strach i stereotypy. Bezpieczeństwo nie ulega żadnej poprawie (miejmy nadzieję, że pogorszeniu również, chociaż można tu mieć wątpliwości, jak słusznie zauważają przedmówcy).

  13. @mmaly
    Ale za to wielka kasa publiczna zasila bez przerwy organizatorów i prowadzących szkolenia oraz (cudów nie ma!) zlecających te szkolenia … 😉

  14. @mmaly
    „A z tego wszystkiego efekt jest tylko taki, że szerzy się strach i stereotypy.”
    Nie potrafię zrozumieć logiki wywodu: strach szerzą akty terroru. Sprawcami 99,99…% z nich są islamscy zwolennicy dżihadu. To fakty, a nie stereotypy.

  15. @Krzysztof Cywiński 7 czerwca o godz. 8:09 252884
    „A jakie rozwiązanie uważa Pan za najwłaściwsze? No i kto jest jego autorem? „
    1. Należy sporządzić histogram przyczyn śmierci białych mężczyzn w wieku ponad 50 lat.
    2. Vilfredo Pareto.

css.php