Minister kontratakuje
Anna Zalewska zaatakowała ZNP, oskarżając związek o działania polityczne, a nie oświatowe. Minister nazwała Sławomira Broniarza, prezesa ZNP, politykiem, który działa w interesie KOD.
Minister edukacji zapytała nauczycieli, czy zgodzili się na upolitycznienie ZNP. Czy w poniedziałek chcą pikietować razem z KOD-em? Czy dali na to zgodę swojemu prezesowi? (szczegóły tutaj)
Z podobnymi oskarżeniami wobec ZNP wystąpiła oświatowa Solidarność. Ma się wrażenie, że atak na Broniarza został zaplanowany i uzgodniony. Na razie nie ma jeszcze reakcji ZNP, jest tylko oświadczenie dla mediów, że poniedziałkowe pikiety jednak będą (info tutaj). Nikt niczego nie odwołuje.
W wielu szkołach w trybie pilnym zwołano związkowe spotkania, ludzie bowiem nie wiedzą, co sądzić o słowach pani minister. Ewidentnie Anna Zalewska uderzyła w czuły punkt, bowiem właśnie uwikłania w politykę nauczyciele boją się najbardziej. Jakby myśleli, że da się protestować niepolitycznie.
Komentarze
Smutne to, że ministra węszy spisek. Jeszcze bardziej żałosna jest próba pogłębiania podziałów miedzy środowiskami nauczycielskimi. Nauczyciele za komuny byli uwikłani w politykę, np. zdając tak jak na innych kierunkach studiów egzamin z ekonomii politycznej socjalizmu. Obecnie odzwierciedla się to w dyskusjach w pokojach nauczycielskich, gdy emocje grają lub w ciszy, spowodowanej bojażnią. Budujące jest dla mnie stanowisko naukowców z uniwersyteckich kręgów polonistycznych protestujących przeciwko planowanym zmianom. Można zacząć zmianę w oświacie od zmniejszenia liczebności klas i podniesienia nakładów na oswiatę, a nie od urzeczywistniania sentymentalnych wspomnień z peerelowskiej struktury szkolnictwa. Natomiast argumentacja pani ministry przypomina poetykę komunistycznej nowomowy o warchołach.
A niby ministra Zalewska to z jakich pobudek szykuje tę pomyloną reformę? Merytorycznych…? Darujcie sobie. Jak dotąd nie usłyszałem żadnego argumentu, który uzasadniałby tak dogłębne przeoranie systemu. Widać gołym okiem, że cała ta ‚reforma’ ma załatwić dla pisu (sic! nie dla młodzieży) dwie sprawy: podlizać się różnym „Edkom” naszego społeczeństwa (stękającym że młodzież to teraz taka zepsuta, głupia i w ogóle nie tego) oraz umocować jak najwięcej ‚dojnozmianu’ w oświacie. I ona śmie komuś wytykać polityczne motywacje?!
Jaruzelski o to samo tak samo oskarżal Solidarność.
Precz z komuną 🙂
A to co robi Piotr Duda, szef „S” to nie polityka? No, bardzo przepraszam! Na marginesie dodam, że członkowie Solidarności dostali ciche przyzwolenie na udział w pikietach, bo doły S-ki bardzo się burzą!
Nauczyli się od prezesika odkręcać kota ogonem i odkręcają.
Zalewska, Błaszczak, Macierewicz, Jaki, Ziobro, … teraz wszyscy odkręcają.
No więc 10 października jest pono apolityczna, pono związkowa akcja protestacyjna ZNP.
Ale też 10 w Płocku niejaki Broniarz na imprezie PO pod nazwą Klub Obywatelski (pewnie nie za darmo albo za miejsce na listach w kolejnych wyborach!) będzie w duecie z byłą gwiazdą PiS, wielopartyjną Kluzik vel Drożdżówką [ to ta specjalistka od posiadania 3 dzieci w drogich płatnych szkołach, autorka szeregu antynauczycielskich listów do rodziców i wielu innych akcji i wypowiedzi medialnych skierowanych przeciw nauczycielom, autorka drastycznej akcji przeciw szkolnym stołówkom i bufetom TUŻ przed wyborami, od której ma swój pseudonim, patronka eleMENtarza i wielu innych akcji, dzięki którym to PiS rządzi!!!. Poza tym sprawczyni obalenia rządu Pawlaka (1993) materiałami „niewiadomego pochodzenia”, które opublikowała jako dziennikarka „Eksperesu Wieczornego” itp. itd] będą sobie z dziubków jeść tłumacząc ludowi jaka min.Zalewska jest niekompetentna i jaką robi złą reformę. Oczywiście, jak na związkowca przystało, Broniarz będzie to robić absolutnie APOLITYCZNIE … 😉
@Gospodarz
To było oczywiście do Pana, ale nie tylko … 😉
A tu link do informacji o spotkaniu fb:
https://www.facebook.com/klubobywatelskiplock
Czegoś nie mogę zrozumieć. Pikiety można zorganizować po południu w różnych miastach. GW, TVN, Polsat i wiele innych „przekaziorów” jako antyrządowe z wielką chęcią zrelacjonuje. TVN 24 to nawet i 24h/ dobę. Koszty mniejsze, zasięg większy. Każdemu związkowcowi oddelegowanemu w godzinach pracy trzeba będzie zapłacić dniówkę oraz pokryć koszt zastępstwa. Ja , jako podatnik, podobnie jak @Gekko protestuję przeciwko takim formom protestu, w którym uwłaszczenie się na pieniądzach podatnika, pla, pla, pla…jak wielokrotnie zechciał już napisać tenże @ Gekko
Jestem za zmianami w oświacie, chociaż, jak sądzę zdecydowanie różniącymi się od większości tych, które faktycznie zostaną wprowadzone w życie przez MEN.
@Krzysztof Cywiński
Ta akurat demonstracja będzie przeciw zmianom, jakimkolwiek. Bo taka jest narracja nadana przez p.Holland „Żeby było tak jak było!”. A było ponoć super, to po co COKOLWIEK zmieniać … 😉
Przede wszystkim KOD to nie partia polityczna tylko oddolny ruch obywatelski. Wśród członków i sympatyków Kodu są rodzice dzieci, które najbardziej zostaną dotknięte tą pseudo reformą, czyli uczniów klas V i VI SP oraz I gimnazjum. Ja oczekują wielkiej demonstracji wszystkich sił opozycyjnych przeciw likwidacji gimnazjów. Poza tym nie rozumiem dlaczego nazwanie czegoś politycznym jest synonimem wszelkiego zła i dlaczego nauczyciele boją się polityki. W szerokiej definicji polityki zmieści się każde działanie. Polityczne jest działanie pani minister i działanie Solidarności. Merytorycznej dyskusji nie widać ze strony pani minister. Jako społeczeństwo daliśmy się zapędzić w kozi róg. Na manifestacjach KODu też słyszę niezadowolenie jeżeli przychodzą politycy. Bo zostaniemy oskarżeni o politykę. No i co z tego? Głównie te strachy to narracja PiSu. Nie należy się temu poddawać, a zrozumieć, że polityka też dla ludzi.
@belferxxx
Kiedy Brytyjczycy chcieli zmian w idiotycznym prawie unijnym zostali opluci przez guyów i ogłosili wkurzeni Brexit. Teraz Niemcy wprowadzają, to o co Brytyjczycy się upominali:
http://wyborcza.biz/biznes/1,148286,20806318,niemiecki-rzad-ograniczy-swiadczenia-dla-obywateli-z-innych.html
@Lusia
Mam córkę w klasie piątej SP i jakoś nie jestem w stanie zaniepokoić się. Ufam nauczycielom, że nie zapomną ułamków, zrelacjonują własny punkt widzenia historii Polski i świata, będą opowiadać o układzie okresowym pierwiastków, etc. Jedni bardziej udolnie i interesująco, inni mniej, jak to nauczyciele na całym świecie. No, może znajdzie się grupa popierających KOD tak bardzo, że będą uczyć dzielenia przez zero na złość min. Zalewskiej. Ponieważ w/g Gazety Wyborczej robi to co piąty nauczyciel klas 1-3,to mogą założyć jakiś KOD-bis. W końcu ciemnotę można wciskać ludziom do głów nie tylko w szkole.
@lusia24
Czyli było super, Kluzik vel Drożdżówka najlepszy minister w historii Polski, jej poprzedniczki też nie gorsze ??? 😉
@Lusia
PS. Apolityczność KOD jest mniej więcej taka, jak ORMO. Proweniencja również 🙂
„Mesjanizm, a już zwłaszcza państwowo-klerykalna jego wersja, jest przekleństwem, zgubą dla Polski”, to slowa profesor Marii Janion.
Coz.. te słowa, mówią również wszystko o (absurdalnych) poczynaniach rządów PiS!
P.S. Czy istnieja jakies APOLITYCZNE zwiazki zawodowe?
Przykladowo – obecna „Solidarnosc” to tylko zwiazkowa
przybudowka partii pod nazwa PiS!
@Aspiryna
Ok. Czyją przybudówką jest KOD i ZNP?
Czy pan „Cywinski” ma jakies konkretne zarzuty do obywatelskiego ruchu pod nazwa KOD, czy tylko (wzorem PiS-owskich aparatczykow) obrzuca blotem i operuje pospolitymi insynuacjami?
Jezeli szanowny pan „Cywinski” ma jakies konkretne dowody na to, ze KOD jest czyjas „przybudowka” to prosze je przedstwic. Czekam na nie!
@Aspiryna
Odsyłam do mądrości prawodawców Rzymu: „ten zrobił, kto miał korzyść”.
Współczesne sądownictwo też opiera się na badaniu „motywów sprawcy” 🙂
@Aspiryna
1.Szef KOD. Dziesiątki tysięcy mężczyzn w Polsce odsiadywało wyroki za niepłacenie alimentów. Ryba psuje się od głowy.
2. Udział w manifestacjach KOD polityków
3.Kibolskie zachowania w rodzaju podskoków i wznoszonych haseł, język komunikacji
4. Płacenie za udział w demonstracjach.
Więcej: google. Wystarczy minimum wysiłku intelektualnego
@Aspiryna
1.Zerknij do starych numerów GW – tam jest geneza kreacji KOD. Paru facetów coś tam napisało i od razu dostali nagłośnienie o wartości rynkowej na poziomie dziesiątków milionów zł (co najmniej!) … 😉
2.W wielu krajach są nauczycielskie związki zawodowe i one unikają identyfikacji z partiami!!! Z prostego powodu – rządzi raz jedna partia raz druga, szkoły są państwowe/ samorządowe no i trzeba się z pracodawcą dogadać np. w kwestii płac czy warunków pracy reprezentując zatrudnionych … 😉
3.Pani Janion czyli marna specjalistka od romantyzmu i promotorka pseudonauki i łysenkizmu XX/XXI wieku pt.gender oraz „patronka” Kazi Szczuki, która nienachalnym intelektem zdążyła się już nie raz ośmieszyć, to naprawdę ŻADEN autorytet … 😉
Ale przecież to jest tak:
Najpierw rodzi się w gardłach krzyk, powstaje jakiś samoistny ruch (jak drozofile się wylęga; moja matka zawsze mówiła, ze drozofile biorą się same z siebie albo znikąd), zaraz potem ktoś to zawłaszcza. Członkowie ruchu nawet nie mają pojęcia, kto i po co, byle było głośno.
Kiedy przychodzi opamiętanie, jest za późno.
@belferxxx, @Krzysztof Cywiński – doprawdy ręce opadają. panowie beż żadnej znajomości rzeczy wypowiadają się o sprawach o których nie mają pojęcia. Panie Krzysztofie gdzie pan widział te dziesiątki tysięcy mężczyzn odsiadujących wyroki za niepłacenie alimentów? Ziobro dopiero chce taki przepis wprowadzić do kodeksu karnego. Udział polityków w manifestacji o niczym nie świadczy. Politycy też są obywatelami i mogą demonstrować jak i gdzie chcą. Kibole podskakują i wznoszą hasła typu „KOD łączy nie dzieli” czy „jedna Polska, dość podziałów”? Kto komu płaci za udział w demonstracji? Mogę zapewnić, że wszyscy przychodzą na demonstracje KODuz własnej woli, bez żadnej zachęty finansowej, a nawet dojeżdżają za swoje pieniądze na demonstracje np. w Warszawie. Nie wierz we wszystko co znajdziesz w internecie. Aspiryna – gdyby nie było społecznej potrzeby protestowania żadne publikacje w gazecie, nawet jak uważasz za miliony złotych by nie pomogły. To że w jakiejś konkretnej sprawie partie polityczne popierają związki zawodowe, nie znaczy, ze związki identyfikują się z partiami. Twoje zdanie na temat pani Janion nic nie wnosi do dyskusji o protestach nauczycieli.
Przepraszam ostatnie zdania miały być do @belferxxx a nie do aspiryny.
@belferxxx – dyskutujemy na temat zmiany w organizacji szkolnictwa i sposobu jego przeprowadzania, a nie na temat ministrów oświaty przeszłych i obecnych.
@Krzysztof Cywiński – widać, ze nie masz wystarczającej wyobraźni, jaki chaos może wytworzyć nieprzemyślana reforma i dlatego nie martwisz się o swoją córkę.
Z jednej strony @belferxxx przekonuje mnie przypominaniem jakości liderów MEN za czasów PO a z drugiej strony nie potrafię zaufać żadnemu nominatowi partii, która doszła do władzy w niemałym stopniu dzięki szerzeniu religii smoleńskiej.
W tym czasie za kałużą:
**http://dziennikzwiazkowy.com/chicago/dzieci-beda-pod-opieka-szkol-w-czasie-strajku-nauczycieli/
**http://dziennikzwiazkowy.com/chicago/strajk-nauczycieli-szkol-czarterowych-pierwszy-w-kraju/
@Krzysztof Cywiński, @belferxxx
Kłamiecie i manipulujecie jak rasowi pisowcy.
Obrażając prof. Janion i podważając jej dorobek naukowy sami się kompromitujecie.
Wypisując swoje oszczerstwa, jak przekupy w maglu, nic nie wnosicie do dyskusji.
Wygląda na to, że wszelkie uroczystości religijne (msze, pogrzeby, pielgrzymki, procesje, …) to wiece polityczne, pełno tam pisowskich faryzeuszy.
,,,No więc 10 października jest pono apolityczna, pono związkowa akcja protestacyjna ZNP.,,,
Może mi ktoś wyjaśnić w jakim języku napisano to zdanie ? Użyto polskich liter i polskich wyrazów – za wyjątkiem ” pono ” . Może miało być ” ponczo” ? Albo ” polio ” ? Pono ….. ktoś wie co to za słowo ?
Dziękuję za pomoc. Aha, zdanie owo wypocił niejaki belferxxx .Kłaniam się .
@lusia24
Jeśli szef związku nauczycielskiego WSPÓLNIE z byłym (i fatalnym dla edukacji oraz konkretnie nauczycieli) ministrem występuje w parze na imprezie partii politycznej akurat w dniu apolitycznego pono protestu, to co to jest?
Nie jestem z PiS, więc wszystkie bluzgi generalne na tę partię mnie guzik obchodzą. Ale też nie chcę żeby, za klasyczką, „Było tak jak było” za paniuś Hall, Szumilas i właśnie Kluzik -Drożdżówki wraz z ich przybocznymi Krajewską i Berdzik.Nie uważam też, żeby wszystko co robi PiS było złe. Akurat likwidację gimnazjów popieram, podobnie jak 2/3 obywateli RP …. 😉 Co do KOD – na ogół starsi ludzie sobie przypomnieli sobie czasy antypeerlowskich zadym i WŁASNĄ MŁODOŚĆ , niektórzy przychodzą z dziećmi. Warto obejrzeć w TV jak wygląda PRAWDZIWA demonstracja przeciw polityce rządu, szczególnie socjalnej, ale także rolnej, w krajach „starej”UE … 😉
@lusia 24
Mam dosyć lat więc widziałem i widzę do dziś chaos stworzony przez nieprzemyślane i źle przygotowane „reformy” Handkego-Dzierzgowskiej czy Hall …. 😉 Nie muszę sobie niczego wyobrażać …
Pan @ belferxxx twierdzi że nie jest z PiS. To być może, z tym, ze fakt ow jest bez znaczenia. Czuć od w/w Pana Starym, dobrym prl-owskim betonem. PiS jest składnica wypróbowanych towarzyszy . Nie przypadkiem często niejaki Miller Leszek mówi tym samym głosem co PiS.
Tak więc nieprzynalezenie do PiS nie oznacza że nie jest się pisobolszewikiem. Co widac, słychać i czuć.
A nawiasem mówiąc , ciekawa jest nieukrywana głęboka niechęć do Pan Janion, Szczuki, Kluzik-Rostkowskiej….. ta się nie zna, ta nie lubi drożdżówek, tamta to podrabiany profesor….A Pan Szanowny jaka karierę zrobił? Żadnej ? Jakieś baby przeszkodzily rozwinąć skrzydła młodemu, zdolnemu?
Krzysztof Cywiński
7 października o godz. 22:56 249634
Taka lusia24, anonimowa i na domiar złego kobieta, a ma 100 razy więcej oleju w głowie. Do czego to doszło?
A może to panu płacą za pisanie tutaj?
Dziewczyny, na studiach jest już was więcej, nie dajcie się znów zapędzić do skarpet, pieluch, garów i łóżka!
Ciekawe, kto podpuścił Zalewską w sprawie reformy szkolnej, prezes?
@lusia24, Aspiryna &Co
Dla mnie udział w dowolnej akcji, a szczególnie politycznej, jak ten Klub Obywatelski , szczególnie w DUECIE Broniarza z byłym fatalnym ministrem jest PRZEDE WSZYSTKIM demonstracją za POWROTEM na stołek tego ministra.
Chcecie PONOWNIE Kluzik-Drożdżówki na stołku ministra – proszę bardzo – wasza wola, ale napiszcie to WPROST, a nie gadajcie o jakimś dobru edukacji, nauczycielach czy czym tam jeszcze!!! 😉
Czytam komentarze i wydaje mi się że chyba się niektórzy zapętlili ze strachu przed kaczelnikiem. Kończyłem jeszcze 7latkę i liceum. Obecny system szkolny może nie jest najlepszy ale działa nie źle. Nie ma jakiej kol wiek gwarancji że powrót do systemu z lat 60tych poprawi poziom polskiej edukacji. Czy ktoś zrobił badania? Konsultacje? P.Minister od Edukacji „dobra zmiana” nie polega na chaosie i wprowadzani nachalnego patriotyzmu i religii do szkół. To już przerabialiśmy za PRLu i jakie były efekty? Poziom nauczania zależy głownie od poziomu nauczycieli tak jak w każdym zakładzie pracy. Duży wpływ mają również rodzice ale obecnie rodzice mają głównie wymagania co do dzieci jak i szkoły. Wiem jak to wygląda bo córka pracuje w szkolnictwie i często rozmawiamy. Dodam jeszcze obecnie słowo POLAK nie brzmi dumnie i sumiennie na to zapracowaliśmy i tzw „dojna zmiana” to potwierdza. Każda reforma kosztuje i zapewnienia p.Minister są po prostu nie na miejscu.Kolejny minister który nie wie co robi a miało być tak pięknie.
polityka to działalność polegająca na przezwyciężaniu sprzeczności interesów i uzgadnianiu zachowań współzależnych grup społecznych i wewnątrz nich za pomocą perswazji, manipulacji, przymusu i przemocy, kontestacji, negocjacji i kompromisów, służąca kształtowaniu i ochronie ładu społecznego korzystnego dla tych grup stosownie do siły ich ekonomicznej pozycji i politycznych wpływów.
Z wyższej definicji wynika, że każda działalność na poziomie społecznym, w tym każda zorganizowana akcja mająca na celu wpływ na system prawny czy też konkretne decyzje władz państwowych, ma charakter polityczny. O tym napisał Gospodarz w ostatnim zdaniu. Polityczne są manifestacje KODu, zbieranie podpisów pod projektami anty- i pro-aborcyjnymi, list protestacyjny polonistów, czarny marsz, opinie biskupów, a w dużo mniejszej skali – głosowania nad budżetem obywatelskim w mojej gminie.
Ciekawsze jest jednak pytanie, dlaczego p. ministra używa sformułowania „polityczny” w sensie pejoratywnym, skoro to słowo ma znaczenie neutralne? Czy nie dlatego, że niekompetentna władza o skłonnościach autorytarnych wolałaby rządzić bezwolnym stadem baranów? Ograniczenie „polityczności” do aktu wyborczego to przecież nic innego, jak zaproszenie do skrajnego autorytaryzmu.
Czyż więc władza ma kształtować społeczeństwo czy mu służyć?
A gdyby tak przymiotnik „polityczny” zamienić na „obywatelski”? Prawda, że od razu te same zdarzenia nabierają innego smaczku? Mogę sobie wyobrazić, że Ordo Iurdis, poloniści akademiccy, Krystyna Janda, uczestnicy czarnego marszu i manifestacji KOD, a nawet biskupi działają z pobudek wyższych i kierują się troską o dobro wspólne (nie zapominając o swoich grupowych interesach). Jedno słowo – i zamiast się obrzucać inwektywami myślimy, jak by tu się dogadać.
Oj, panie Krzysztofie, Odsyłam do mądrości prawodawców Rzymu: „ten zrobił, kto miał korzyść”. – kto odniósł korzyść z katastrofy smoleńskiej?
I pozamiatane. Prawda, jakie proste. Po co eksperci, laboratoria, lata doświadczeń, dochodzenia i prokuratura, Pan już znalazł winnych! Tylko po co teraz odlutowywać ich bliskich?
@blackley
Widać wielką wprawę w donosach ideologicznych, popartą ogromnym doświadczeniem! To jeszcze ani chybi z działalności w ZNP/PZPR zostało … 😉
>A nawiasem mówiąc , ciekawa jest nieukrywana głęboka niechęć do Pan Janion, Szczuki, Kluzik-Rostkowskiej….. ta się nie zna, ta nie lubi drożdżówek, tamta to podrabiany profesor….<
W każdej partii itd. są ludzie mądrzy i mądrzy inaczej. W PO niegłupi są np. Grupiński, Kidawa-Błońska, Trzaskowski czy tacy np. byli wiceministrowie jak Sielatycki czy Krzyżanowski albo sam Schetyna, a do mądrych inaczej należą niestety nasze byłe ministry edukacji Kluzik czy Szumilas (Hall sama się z PO wymiksowała!) z przybocznymi Krajewską i Berdzik, ale też np. taki Niesioł czy Śledzińska-Katarasińska. Wśród działaczek kobiecych mądra jest np. prof.Płatek (choć niekoniecznie ma rację!), a mądre inaczej – Janion z "podopieczną" Kazią Szczuką. Co do mojej kariery – nie wiesz, nie pisz!!!
Co do Leszka Millera, to jako politycznemu emerytowi stać go(w przeciwieństwie do ciebie!) na mówienie oczywistych oczywistości, niezależnie od tego komu się to podoba, a komu nie. Czasem(!) oznacza to zgodę z poglądami PiS…
Np. Kaczyński, Szydło, Miller powiedzą, że dziś sobota, i ja też. A ty tak nie powiesz – nie możesz się zgodzić z Kaczyńskim …. 😉
@Płynna nierzeczywistość
Ty się tu definicjami na poziomie wikipedii nie wymiguj!!!
Odpowiedz wprost na pytanie: „Chcesz powrotu Kluzik, Szumilas, Krajewskiej czy Berdzik na stołek ministerialny???”
Ma BYĆ TAK JAK BYŁO ??? 😉
Pani minister obraża ludzi.To można jakoś zrozumieć.Ale obrażanie Prezydenta Najjaśniejszej nie uchodzi.Bo to On z panem Dudą ,zawierali [pakty przed wyborami,.i wtedy właściciel Kasperka , był jak najbardziej polityczny ,a może i więcej.
@Płynna nierzeczywistość
Minister jest politykiem – złym albo dobrym, to insza inszość!
Związkowiec jest związkowcem – złym albo dobrym etc.
Natomiast jak Broniarz-związkowiec na politycznej imprezie promuje polityka, i to na dodatek fatalnego, to jest tragedia dla jego związku(ZNP), bo on żyruje w ten sposób złą politykę tego fatalnego polityka i wstecz i na przyszłość.
BTW – na marszach KOD ładne fotki sobie robi Broniarz również z Petru&Lubnauer. Co dobrego może oczekiwać związkowców od banksterskiej Nowoczesnej Kropki(inaczej Nowobogackiej), gdyby ta partia (m.in. dzięki takiemu wsparciu Broniarza) wygrała, nie daj Boże, wybory??? 😉
Prostota świata prezentowana przez konserwatystów jest zatrważająca i śmieszna jednocześnie. Zatrważająca, bo oni rządzą a skutki odczuwamy wszyscy. Płynna Rzeczywistość zwróciła uwagę na to samo co ja, na starą rzymską zasadę.
Świat konserwatystów jest prosty jak klucz do windy, jakby fizyki kwantowej nie było. Światem konserwatywnym rządzą tylko związki przyczynowo skutkowe, każde działanie ma cel, za każdym działaniem stoi czyjś interes, to jest źródło spiskowego postrzegania rzeczywistości przez konserwatystów. Jak protestuję przeciwko demolowaniu systemu edukacji, znaczy jestem za powrotem PO do władzy. Proste?
0-1.
parker,
ich światem rządzą urojone lub w najlepszym przypadku domniemane związki przyczynowo-skutkowe – por. wpis pana Krzysztofa o KOD-zie czy też całe to obywatelskie (a może jednak polityczne?) śledztwo smoleńskie. Resztę ujął Pan cudnie.
Z innej beczki – (skrajnie polityczne)/(przepojone obywatelską troską) stanowisko Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego: ‚http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/2016_10_01_archive.html
@parker
Nie rżnij głupa! Protestować sobie możesz!
Ale jak robisz to W DUECIE z byłym fatalnym ministrem, to tego ministra i jego powrót do władzy wspierasz!
Broniarz może protestować przeciw likwidacji gimnazjów – część związkowców z gimnazjów tego pragnie – takie jego prawo. Natomiast nie powinien tego robić RAZEM z byłą fatalną, skompromitowaną nie raz ministrą czy jej podobnymi koleżankami ze stołków w Alei Szucha 25. Tylko tyle i AŻ tyle … 😉
@parker
Ty się fizyką kwantową nie podpieraj, bo jej, jako „humanista” po prostu nie rozumiesz … 😉
A tu ciekawe uwagi o proteście naukowców: ‚http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/2016/10/list-protestacyjny-wobec-polityki.html
Zwracam też uwagę na zamieszczony tam merytoryczny komentarz z godz. 11:06.
To może spróbuję spojrzeć na rzeczywistość oczami konserwatysty, zdolność do abstrakcyjnego myślenia mi pozwala.
Jakie są cele protestujących przeciwko dobrej zmianie stara rzymska zasada wyjaśnia, celem jest powrót do władzy protestujących.
Ale jakie są cele rządzących?
Zacznijmy od edukacji. Przywrócenie starego porządku komu ma służyć?
Czy nie firmom budowlanym?
Moim zdaniem, za zmianami stoi lobby budowlane, to ono najbardziej na zmianach skorzysta.
A w wymiarze międzynarodowym, komu zależy, żeby Polacy byli narodem słabo wykształconym, Niemcom? To czemu z nichęcią patrzą na dobrą zmianę na zachodzie? Czemu słów krytyki nie słychać ze wschodu? Jedyna prasa która nie krytykuje rządów w Polsce a nawet je czasem chwali to prasa putiniwska. Czy to czasem czegoś nie dowodzi, że posłużę się figurą retoryczną spiskowców?
Innymi aspektami rzeczywistości dowodzącymi zgodnie ze starą rzymską zasadą kto stoi za zmianą władzy w Polsce zajmę się w kolejnym komentarzu, o wojsku.
Może ktoś mnie zastąpi, namawiam, spiskowe teorie to świetna zabawa.
Tak. To zrozumiałe, dlaczego można zrobić to, czego nie wolno.
Proszę wszystkich, którzy się tu od dawna wypowiadają: zróbcie eksperyment. Przeczytajcie z taką prędkością, z jaką wypowiadane byłyby wasze słowa – bez zatrzymywania się. Tak, jak gdyby była to „debata” w TV.
Zrozumiecie, jaki to jest bełkot i jak nikt na to nie zwraca uwagi.
Żal.
@ parker
Zgadzam się z Pana wypowiedzią za wyjątkiem małego wyjątku.
Krzysztof Cywiński i belferxxx nie są żadnymi konserwatystami, to zwykła PiS-owsie trolle serwujące tutaj „przekaz dnia” swoich ulubieńców. Swoją drogą, to obaj wypisują tak piramidalne bzdury, że chyba nawet szkoda czasu na ich komentowanie.
Tak na marginesie, to uwaga Gospodarza, że „Anna Zalewska uderzyła w czuły punkt, bowiem właśnie uwikłania w politykę nauczyciele boją się najbardziej” pokazuje brak „kręgosłupa moralnego” polskich nauczycieli. W środowisku większość mówi, że proponowana „reforma” będzie tragedią dla szkolnictwa, ale publicznie pokazać to swoje niezadowolenie jest już bardzo trudno. Protesty kobiet pokazały przecież ostatnio, że PiS to zwykły papierowy tygrys. Wystarczy ich wyłącznie trochę przycisnąć i od razu miękną. Tak więc determinacja nauczycieli, wspieranych przez rodziców mogłaby zapewne dość łatwo zatrzymać nadchodzącą dewastację szkoły. W tej chwili marazm środowiska powoduje, że dają się jak barany prowadzić na rzeź przez nieobliczanych polityków.
@gramin
Jasne! I 2/3 Polaków, którzy CHCĄ likwidacji gimnazjum, to też pisowskie trolle … 😉
Myśl tak dalej ….
Zarąbisty argument. Proszę też dodać, że 18% Suwerena jest za podwyższeniem kwoty wolnej od podatku, obniżeniem VAT do 22%, pomocą dla frankowiczów i utrzymaniem habilitacji. A propos, panie belferxxx, pan już jesteś belfer habilitowany?
@Płynna nierzeczywistość
Każdy kto ma inne zdanie niż KOD/PO/GW/.N/ZNP to oczywiście pisowski troll – bardzo łatwo sobie racjonalizujecie brak argumentów i polemiczną nieudolność …. 😉
Prof. Roman Dolata merytorycznie w Magazynie Świątecznym, http://wyborcza.pl/magazyn/1,124059,20806639,prof-roman-dolata-osmioklasowa-podstawowka-to-krok-wstecz.html
Jeśli popatrzymy na to, ile miejsca w proponowanych siatkach godzin zajmuje fizyka, a ile historia, to mam wątpliwości, czy my w konkurencji międzynarodowej za 10, 20 lat będziemy mieli jakieś szanse. I byłoby wspaniale, gdyby debata o szkole była debatą o tym, ile w niej fizyki, ile historii, ile i jak nauczanego języka obcego.
A pan od czego zacząłby reformę?
– Szkoła stoi nauczycielem. Pierwszy kierunek to uruchomienie pozytywnej selekcji do zawodu i doskonalenie nauczycieli.
Drugi to pieniądze. Daliśmy sobie wmówić, że finansowanie edukacji per capita to jedyny możliwy mechanizm: więcej dzieci, więcej kasy, mniej dzieci, mniej kasy. Ale co to znaczy: mniej dzieci? To mniej pracowników w przyszłości, czyli gospodarka się kurczy. Jak to można skompensować? Tylko większą efektywnością pracy, innowacyjnością. Jak to uzyskać? Poprzez inwestycję w ucznia, który nie tylko będzie lepiej wykształcony, bardziej wszechstronny, twórczy, krytyczny, ale też stanie się lepszym obywatelem i będzie szczęśliwiej żył. A niż demograficzny to okazja, żeby lepiej kształcić.
Dziś mamy paradoks: jeśli chodzi o przedszkola i podstawówki, to wydajemy na ucznia sporo, średnio tyle, co w krajach OECD. Ale już w liceum wydajemy mniej, a na poziomie szkolnictwa wyższego w porównaniu z państwami OECD kształcimy prawie za darmo! I to samo dotyczy kształcenia nauczycieli. Jak chcemy ich wykształcić bez sieci dobrych szkół, gdzie mogliby się uczyć, jak uczyć?
@belferxxx
Mam czas . Opowiedz Pan o swojej karierze. Bo ze jest się zatechlym członkiem tzw grona pedagogicznego to widać , słychać i czuć ,- ten nieglupi, tamten mądry inaczej a ta to już wogole nie ma nic do powiedzenia ,, , ,, a tamten to nowobogacki ,, ………
Panie Szanowny , zamiast wylewać swoje żale może trzeba było skończyć prawdziwe studia a nie nauczycielskie i robić karierę i pieniądze jak ludzie z nowoczesnej? A może spróbować własnych sił w biznesie? Zarobił byś Pan trochę forsy i może Pan też byłbyś ,, nowobogacki ,, kto wie ?
Ale zdaje się ze zbraklo pary na prawdziwe studia, do biznesu głowy nie ma to pozostało obrażanie tych , którym coś w życiu wyszło oprócz włosów z głowy i słomy z butów …..
Żal.
.
Drodzy prawdziwi NAUCZYCIELE, którzy na ten blog zaglądają, Czytajcie post niejakiego „blackleya” i uczcie się – to o Was NAPRAWDĘ sądzą przedstawiciele partii Rubikonia vel 6 Króli Petru&Lubanuer czyli Nowoczesnej Kropki (lub Nowobogackiej). I stosownie do tego będą postępować z edukacją i z Wami … Mniej więcej takich rad wam udzielą jak B.Komorowski (jeden z inicjatorów powstania .N!) w kampanii „Weź kredyt, zmień pracę!” 😉
@blackley
Zmartwię cię! Już tu pisałem, że już przedszkole miałem pod gabinetem rektora UW w Pałacu Kazimierzowskim. Za wujków miałem wtedy takie postacie jak L.Kołakowski, Z.Bauman, B.Baczko czy W.Brus, dziś dość znane w świecie 😉 Studia też skończyłem porządne i bynajmniej nie nauczycielskie na najlepszym wydziale najlepszej w kraju uczelni. A potem robiłem i robię różne rzeczy, część z których odbywała się i odbywa w szkole … 😉 Na karierę i dorobek nie narzekam – znam sporo ludzi, którzy którzy z jednej strony mogliby za dzienne wydatki kupić cię parę razy razem z rodziną, a z drugiej ich ochrona by cię psami poszczuła, gdybyś się do nich próbował dostać. A ja, widzisz, bywam …
A drugi fakultet ze skromności
Profesor Dolata pisze o najważniejszym czynniku dobrej jakości edukacji czyli nauczycielu. Jest oczywiste, że od wykształcenia i predyspozycji do zawodu popartych studiowaniem pedagogiki zależy sukces uczniów.
Dodam drugi czynnik, kontrolę już przyjętych. Kontrolę wyników oczywiście. Mam doświadczenie w kierowaniu zespołami pracowników i napiszę coś odkrywczego, pracownicy niekontrolowani opuszczają się w pracy. To jest proces, ale nieuchronny. Jeden zaczyna się opieprzać, patrzą inni, można? To co oni się będą wysilali.
Nie wyobrażam sobie zarządzania szkołą w obecnym systemie.
Mierzyć efekty pracy nauczycieli można tylko przez miarę wyników uczniów. Co w tej materii robi obecna władza? Likwiduje sprawdzian po szóstej klasie.
Nie twierdzę, że system oceny pracy nauczycieli był dobry a już na pewno nie był doskonały i można go było poprawić. Ale zamiast poprawiać, zlikwidowano.
Tak jak służbę cywilną, nie była rekrutacja doskonała, była patologia, to zlikwidujmy, patologii nie będzie jak patologię się usankcjonuje prawem.
@parker
Akurat Dolata świadomie tak EWD ustawiał żeby nie można było porównywać(!) efektów pracy szkół i nauczycieli – stąd te elipsy wyników i księżycowa terminologia. Dopiero po nim poprawiono, ale tylko nieco 😉
No tutaj mi wiedzy zabrakło, profesor Dolata wziął w łapę, że świadomie tak EWD ustawiał żeby nic nie mierzyło? Od kogo?
Miał interes polityczny żeby marnych nauczycieli nie można było odsiać?
A jaki?, chętnie wszyscy usłyszymy czemu system nie mierzy wyników pracy poszczególnych nauczycieli. Mierzył wyniki szkół, ale to nie były informacje na temat jakości nauczania w szkołach tylko raczej wyniki selekcji uczniów co do selekcji skłanisło, nie porównywał wyników na wejściu z wynikami na wyjściu poszczególnych uczniów a tylka tak można sprawdzić, czy nauczyciel uczy dobrze źle czy beznadziejnie.
Studia też skończyłem porządne i bynajmniej nie nauczycielskie – ot i kwintesencja myślenia „elity” o społecznej randze edukacji.
Ponieważ mam sporo pracy związanej z usuwaniem zaległości edukacyjnych młodzieży – stąd zwłoka. Tak więc chronologicznie
@lusia24
1.”@belferxxx, @Krzysztof Cywiński – doprawdy ręce opadają. panowie beż żadnej znajomości rzeczy wypowiadają się o sprawach o których nie mają pojęcia. Panie Krzysztofie gdzie pan widział te dziesiątki tysięcy mężczyzn odsiadujących wyroki za niepłacenie alimentów? Ziobro dopiero chce taki przepis wprowadzić do kodeksu karnego.”
Ten wpis to naprawdę ważki argument dla zmian w systemie edukacji. Odsyłam do Art.209 Kodeksu Karnego. Proszę zapytać @Płynna rzeczywistość, @Parker i innych blogowych tupamaros od mocno gwieździstych szlaków: pewnie się zgodzą jednak z moją opinią 🙂
2.” Udział polityków w manifestacji o niczym nie świadczy. Politycy też są obywatelami i mogą demonstrować jak i gdzie chcą. Kibole podskakują i wznoszą hasła typu „KOD łączy nie dzieli” czy „jedna Polska, dość podziałów”?”
Politycy na tych manifestacjach krzyczą również:”dość dyktatury kobiet”, a L. Wałęsa obiecuje stanąć na czele, jak na ulicę wyjdzie 2 miliony ludzi. Właściwie cały ten wpis zieje absurdem w stylu LW: ” w życiu przeczytałem dwie książki, a napisałem trzy”, więc jedyne co mogę doradzić, to przeczytanie pierwszej książki.
3.Pozostałej części nie potrafię skomentować.
@Chicago
8 października o godz. 2:53 249640
„Z jednej strony @belferxxx przekonuje mnie przypominaniem jakości liderów MEN za czasów PO a z drugiej strony nie potrafię zaufać żadnemu nominatowi partii, która doszła do władzy w niemałym stopniu dzięki szerzeniu religii smoleńskiej.”
Zazdroszczę Panu – nie potrafię wymienić ani jednego polityka, któremu mógłbym zaufać 🙂
@Caramba
1.”@Krzysztof Cywiński, @belferxxx
Kłamiecie i manipulujecie jak rasowi pisowcy.
Obrażając prof. Janion i podważając jej dorobek naukowy sami się kompromitujecie.
Wypisując swoje oszczerstwa, jak przekupy w maglu, nic nie wnosicie do dyskusji.”
Proszę wskazać mój jakikolwiek wpis dotyczący P. Marii Janion. Ponieważ takiego nie było to Pan Kłamie, manipuluje, wypisuje oszczerstwa i kompromituje się. Spory dorobek jak na jeden wpis. Czy to Pański dorobek naukowy?
@Caramba
2.” Wygląda na to, że wszelkie uroczystości religijne (msze, pogrzeby, pielgrzymki, procesje, …) to wiece polityczne, pełno tam pisowskich faryzeuszy.”
Nie wiem – nie bywam.Natomiast nie wierzę,że wszystkie.
@ blackley
8 października o godz. 8:37 249644
,,,No więc 10 października jest pono apolityczna, pono związkowa akcja protestacyjna ZNP.,,,
Może mi ktoś wyjaśnić w jakim języku napisano to zdanie ? Użyto polskich liter i polskich wyrazów – za wyjątkiem ” pono ” . Może miało być ” ponczo” ? Albo ” polio ” ? Pono ….. ktoś wie co to za słowo ?
Dziękuję za pomoc. Aha, zdanie owo wypocił niejaki belferxxx .Kłaniam się .
Doradzam poczytać o archaizmach językowych i licentia poetica. Być może lektura pomoże w rozumieniu takich zjawisk językowych. 🙂
” Płynna Rzeczywistość
8 października o godz. 9:40 249648
Krzysztof Cywiński
7 października o godz. 22:56 249634
Taka lusia24, anonimowa i na domiar złego kobieta, a ma 100 razy więcej oleju w głowie. Do czego to doszło? ”
Doprawdy? Przeczytał Pan te bzdury i jest nimi zachwycony? Nie sądziłem, że gender studies wywołuje aż takie spustoszenie umysłu. proszę o ponowną lekturę tej „inwokacji” i potwierdzenie. Aby oszczędzić tak obolały umysł przytoczę ten tekst:
„@lusia24
1.”@belferxxx, @Krzysztof Cywiński – doprawdy ręce opadają. panowie beż żadnej znajomości rzeczy wypowiadają się o sprawach o których nie mają pojęcia. Panie Krzysztofie gdzie pan widział te dziesiątki tysięcy mężczyzn odsiadujących wyroki za niepłacenie alimentów? Ziobro dopiero chce taki przepis wprowadzić do kodeksu karnego.”
Być może kogoś pominąłem, ale też stężenie bzdur w postach było wyjątkowe 🙂
@ belferxxx
”– znam sporo ludzi, którzy którzy z jednej strony mogliby za dzienne wydatki kupić cię parę razy razem z rodziną, a z drugiej ich ochrona by cię psami poszczuła, gdybyś się do nich próbował dostać. A ja, widzisz, bywam …”
Dobre. Dawaj pan jeszcze. Szczególnie mi się podoba ten kawałek -”znam kogoś kto ma kupę forsy , tak dużo że może cię kupić i do tego by cię poszczuł psami , a ja tam b y w a m ” . Niecierpliwie czekam na więcej .
Do momentu kiedy miałeś pan nieprzyzwoitość napisać ten post sądziłem , że Politykę czytają ludzie na pewnym poziomie.No ale człek się czegoś nowego dowiaduje codziennie.
@ Krzysztof Cywiński 19.07
Panie szanowny, uprasza się pana o nieściemnianie. Słowa mają określone znaczenie . Wtorek to wtorek , a sobota to sobota . Wiem że pisobolszewia ma dość niezobowiązujący stosunek do znaczenia słów , niedawno Zalewska Anna minister edukacji stwierdziła że poległ =zginął. Pan też cierpi na ten syndrom ?
@blackley
Czytelnik „Polityki” nie użyłby sformułowania „ściemnianie” 🙂
Nie jestem rzecznikiem min.Zalewskiej, Lecha Wałęsy czy R.Petru, również Pańskim, więc trudno jest mi tłumaczyć się za słowa, które wypowiadacie.
@Krzysztof Cywi ński
1. Szanowny panie – ściemnianie – licencja poetika czyż nie ? Chyba jest pan w stanie zrozumieć to słowo ? Nie ? To spróbuję pana objaśnić ;-} Światło się pali w pokoju , prąd znaczy się czyni światłość w żarówce. . Wchodzi pan do pomieszczenia pokręcił pan takim urządzonkiem w ścianie – w niektórych pokojach istnieje takie coś – i ściemnił pan światło. Ściemnił pan znaczy z jasnego pan zrobił ciemne. Chyba pan pojął ?
Natomiast co to te ” pono ” wciąż nie wiadomo . No egipskie ciemności .
2. Panie szanowny , jakby pan był łaskaw nie wkładać mnie do jednego pudełka z niejaką Zalewską Anną z PiS będę wdzięczny.
3. Ani o Wałęsie ani o Petru nie było mowy . Po co pan miesza te osoby ? Zdaje się , że ani pan Petru ani pan Wałęsa nie są ministrami , nauczycielami, ani też nie chcą likwidować gimnazjów.Więc po co ?
@parker
Jak zwykle twoje „nie wiem, ale się wypowiem” 😉
System EWD wychodził ze słusznego założenia, żeby porównywać wyniki uczniów na wejściu i na wyjściu. Ale p.Dolata nie lubi ze względów ideologiczno-dotrynerskich jakiegokolwiek różnicowania. A takie informacje jakie MÓGŁBY dawać system EWD siłą rzeczy różnicowałyby szkoły (dokładnie 95%, 5% to szkoły pracujące z najwybitniejszymi i wręcz przeciwnie) na pracujące lepiej i gorzej i to by się utrwalało, szczególnie jakby zalepszą pracę premiowano, a za gorszą – przeciwnie. Więc żeby tego wrednego ideologicznie różnicowania, wynikającego z porównań uniknąć, Dolata tak zepsuł system by porównania były niemożliwe. Broń Boże nic za to nie wziął – on tak dla idei(!) urawniłowki totalnej zrobił 😉 Kiedyś byli tacy, co dla idei niszczyli „kułackie” gospodarstwa – żeby jeden nie miał, broń Boże, lepiej niż drugi, nie zawracając sobie głowy przyziemnym problemem „co będziemy jeść?”, a p.Dolata był nowocześniejszy i w swojej branży zadziałał 😉
Przepraszam, czy mógłby mi ktoś pomóc zrozumieć ostatni komentarz xxxa?
Przeczytałem wielokrotnie i nic nie zrozumiałem. Jakby się na treści nie skupiać to litery się składają w wyrazy, wyrazy w zdania a zdania w pełną wypowiedź.
Tylko co z tego wynika?
Wiemy tylko, że profesor Dolata zagmatwał system oceny nauczycieli, żeby nie można było ocenić nauczycieli.
Względy ideologiczne za tym stały, tyle zrozumiałem, i za czym stały, za zepsuciem, reszta nieczytelna.
@parker
Ja rozumiem, że jesteś takim „humanistą” iż czytanie ze zrozumieniem to dla ciebie wyzwanie [takie fajne określenie z miłej ci politpoprawności 😉 ], ale ucz się, próbuj – trening czyni mistrza … Powodzenia!
Jak łatwo zauważyć blogowicze to zwolennicy mądrości a la @lusia24 i obrońców gimnazjów. Argumentem za niereformowaniem systemu edukacji jest katastrofa smoleńska. Jeżeli ktoś uważa, że system mógłby lepiej funkcjonować jest z PiS-u, dixi.
@blackley
Mój wpis żartobliwie traktował o tym, że kiedy wymaga się od interlokutora nieużywania archaizmów językowych, to robienie tego przy użyciu prymitywizmu językowego jest zabawne. Jeżeli nadal Pan nadal nie zrozumiał, cóż… pono drzewiej było lepiej, bez ściemniania 🙂
@Krzysztof Cywiński
10/10
@Krzysztof Cywinski 9;16
Archaizm,prymitywizm,dixi,drzewiej a p o l i t p o p r a w n o ś ć … . A czy też pan ..,
przepraszam za wyrazenie, B Y W A ?
Przypominam , ze wciąż pan wie wyłuszczył był co to te ” pono ”
@blackley
Słowa nie nadążają u ciebie za {wątłymi) myślami i emocjami (to obce słowo – sprawdź w słowniku co znaczy – może zrozumiesz) …. 😉
I dużo czytaj, to pomaga …
@blackley
Cogito ergo sum – częstotliwość mocno zróżnicowana, lecz ja mam dosyć wysokie wymagania 🙂
BTW Jestem przyjmującym 🙂
@Krzysztof Cywiński
A spuszczasz Pan też psy ?
Belferxxx i Krzysztof Cywiński to ta sama osoba.
Niejaki Czarnecki Ryszard niegdyś europoseł buraczanej Samoobrony – była taka partia , założyli ja ludzie niesplacajacy kredytów , a dziś europoseł PiS – otóż stwierdzilbyl ze ,, likwidacji gimnazjów chcecsuweren,, . Znaczy wyborcy. Tacy jak @belferxxx cel @ Krzysztof Cywiński- sieroty po prl.
@blackley
Nie mam psa,kota, a nawet akwarium, co dla niektórych oznacza, że jestem nie tylko beleferxxx, ale nawet pedał 🙂
Lektura b. uspokaja